Puan vermedi·541 syf.··
2024 4. kitabı
·
23 günde okudu
·
Okunma: 23 Temmuz 2024 12:54
Bu serinin filmlerini çok kez izlemiştim ve bu sefer kitaplarını okumaya karar verdim. Kitapta filme nazaran daha çok ayrı var. Dikkatimi çeken bir şey var ki kitapta Bella çok tepkisel. Yani öfkelendiğinde çok tepki veriyor ya da korktuğunda nefes almıyor veya bayılıyor vs. Filmde kitaba göre daha soğukkanlı ve bu da iyi bence. Bu seri de en çok imrendiğim şey Bella ile Edward arasında ki çekim. Sanki her an birbirleri için kurşunun önüne atlayacaklarmış gibi. Sanki... birbirlerine tapıyorlar gibi. İnanılmaz yoğun bir aşk bu. Elbette günlük yaşamda bu kadar tutkulu bir şey var mı tartışılır, bana göre istisnalar var tabi. Elbette seni bu yeryüzüne bağlayan, varoluş amacını, aşkını bulmayı istersin. Kim istemez ki. Bu seri de en etkilendiğim şey şuydu: Dışarıdan bakıldığında Bella, Edward ve Jacob arasında kalmış ve seçenek yapması gerekiyor gibiydi. Herkese göre bu seçim farklıdır. Kimi Bella'nın yerinde olsa Jacob'ı kimi Edward'ı seçer. İkisinde de artılar ve eksiler tartışılır. Ama Bella konunun ne Jacob ne de Edward ile alakalı olduğunu söyledi. Asıl konu kendisiydi. Kim olduğu ve kim olması gerektiğiyle alakalıydı. Bella kendisini farklı hissettiğini söyledi. Kolay bir yaşam ona göre değilmiş ve kendisini Edward'a ait hissediyormuş. Hayatta bazen biz de seçim yapmak zorunda kalırız. Bir taraf her türlü olanaklarıyla bize uygundur. Ve onu seçersek garantili bir yaşam sürdürebiliriz. Ama garantili bir yaşam bizi ne kadar mutlu eder ? Diğer tarafta ise ihtimaller vardır. Ya iyi olacaksın ya da kötü ama sen kendini buraya hissediyorsun. Belki de yalnız kalacaksın, her şey yolunda gitmeyecek belki ama senin yolun olacak mutlu olacaksın. Seçim yaparken birinin illa kötü olması gerekmez. İkisi de iyidir hatta mükemmeldir belki. Ama sen karar vermek zorundasındır. Ve ait olduğun, mutlu olduğun yeri seçersin. Garanti veren hiçbir şey mutlu etmez biz insanoğlunu. Biz ihtimalleri severiz. Belirsizliği severiz. Tek düze yaşamayı değil inişli çıkışlı yolları tercih ederiz. En azından ben bunu tercih ederim.
Alıntı
TutulmaStephenie Meyer · Epsilon Yayınları · 201618,2bin okunma
·
44 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.