Puan vermedi·168 syf.····Okunma: 25 Temmuz 2024 22:58 Gezegenin adı Victoria. Bundan yüz yıl önce dünyada kaynaklar tükendiğinde insanların bir kısmının yeni yaşam alanlarına transferi söz konusu olmuş. İlk koloni Victoria gezegenine yollanıp orada yaşamaları için gereken tüm şartlar sağlanmış. Bu ilk koloninin ardından birkaç on yıl sonra da başka bir koloni geliyor. Yalnız tahmin edildiği üzere bu koloni ile gelenler artık dünyada istenmeyen insanlardan oluşuyor. Öyle hırsız, katil gibi istenmeyen suçlular değil bu gelenler. Doğruları söyleyenler, halkı doğru olana yönlendirmeye çalışanlar, liderler. Yani birçok ülkenin yöneticisinin yer yüzünde istemeyeceği tipler. Hepsi yargılanıp Victoria gezegenine yollanıyor. Yollandıkları araç da tek gidiş yapabilen bir araç. Olur da geri gelirler diye olsa gerek. Victoria gezegenine ilk giden koloni yer yüzünde çatıştıkları liderler benzeri bir yaşam sürmektedir. Yeni gelenler bu şartlara uyar ve ekip biçmeye, elde ettiklerini de onlarla paylaşmaya başlar. Lakin yüz yıl sonra Victoria gezegeninde de kaynaklar kısıtlanmaya başlar. Kasaba halkı (sonradan gelen halka bu isim verilmiş) Şehir halkı ile görüşüp bu durumla ilgili çözümler üretmeye çalışır. Ancak Şehir halkının konuya yaklaşımı basittir: Bizden başka kimse en iyisini düşünüp karar veremez. Kasaba halkı ise mantıklı davranarak oradan sessizce uzaklaşmaya çalışır ancak Şehir halkı onları esir alıp her türlü hizmetlerini gördürmeye zorlamak ister. Her iki halk arasında kanlı bir savaş çıkar. Olan her zaman olduğu gibi gencecik insanlara olur.
Hangi gezegende olurlarsa olsunlar eline güç geçen insanlar kendilerini diğerlerinin hâkimi sanma eğilimde olsa gerek. Neden? Sorunun yanıtını kitapta bulamıyoruz ancak belki kendi içimizde bulabiliriz.