Eminim ki birçoğunuz telkinin ne olduğunu biliyorsunuz. Bugün telkin yönteminden kısaca bahsetmek istiyorum. Telkin, diğer bir deyişle "olumlama" yöntemidir. Tekrar tekrar aynı kelimeleri kendinize söyleyerek yaşam biçiminize çevirebilirsiniz. Örneğin, özgüven ve özsaygı probleminiz varsa bu yöntemle özgüvenli ve kendine saygı duyan bir insan olabilirsiniz. Hastaysanız bu yöntemle kendinizi iyileştirebilirsiniz. Fiziksel görünümünüzden mi mutsuzsunuz? Devamlı telkin yaparak daha mükemmel bir cilde sahip olabilirsiniz. Rabbimizin yarattığı bu sistem muhteşem değil mi? Neden bu muazzam güçten yararlanmayalım ki? Ben, devamlı olarak hayatımda uygulayan biri olarak çok faydasını gördüğümü belirtmek isterim. Herkesin bir zayıf noktası vardır; ben de bu yöntemle tüm zayıf yönlerimi güçlendirdim. Bunu yaptıktan bir hafta sonra yeni bir ben’e adapte oldukça hayatımdaki değişimlerin şahidi oldum.
Sıkça duyduğumuz bir cümle vardır ya; "Sen değişirsen dünya değişir" diye. Gerçekten sen değiştikçe etrafının da değiştiğine şahit oluyorsun. Hayatın 90 derece değişiyor ve gün be gün hayatının daha iyiye gittiğinin farkına varıyorsun. Peki, nasıl değişeceğiz? Beynimizi yeniden programlayarak.
Çocukluğumuzdan bu yana beynimizde kim bilir ne kadar olumsuz düşünce kalıpları birikti ve bu yaşa geldik, hâlâ etkilerini görebiliyoruz. İlk 31 günlük olumlamaya ne dersiniz? Uzun bir aradan sonra yeniden başladığım telkinin ikinci ayına girmekteyim ve kendimi o kadar harika hissediyorum ki. Bu konunun fazla detayına girmeden tecrübemi sizlere de aktarmak istedim. Bir nebze de olsa motivasyon kaynağı olduysam ne mutlu bana.
Umarım sizler, içinizdeki bu gücü keşfederek bu güçten faydalanırsınız.
Bu konuyla ilgili YouTube'da zaten birçok video bulunmakta; izleyerek daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. Yapacak olan arkadaşlar yorumlar kısmında belirtirse, sizler için çok güzel ve etkili olumlama cümleleri paylaşmaktan zevk duyarım. Okuduğunuz için teşekkür ederim, sağlıcakla kalın. 😇