Kitap öncelikle içeriği ile biraz ağır ve duygusal olarak işlenmiş. Stefan Zweig bu kitabı da kısa tutmuş. Konusuna gelecek olursam Burjuva sınıfına ait bir adam hislerini ( duygularını) neredeyse yitirmiştir. Hiç bir şey onu mutlu etmemektedir. Ta ki olağan üstü gecenin olacağı güne kadar. Bir gecede en fazla ne yaşanır?, diye sorduran bu kitap ufkunuzu açabilir.