·152 syf.····Okunma: 01 Ağustos 2024 23:15 Rasim Özdenören'den okuduğum ilk eser.Bu roman yazarımızın ilk ve tek romanı. Minicik bir roman.Biraz kitaba gelelim.Kitap aslında birbirinden bağımsız iki hikaye ve yine birbirinden bağımsız iki karakterden oluşuyor.İlk hikayemiz kitabın da adını aldığı gül yetiştiren adam. Karakterimiz savaştan sonra her şeyden elini eteğini çekiyor deyim yerindeyse,hiçbir şey yapmamak da bir protesto çeşididir düşüncesiyle. Sonradan pişman oluyor o ayrı tabii.İkinci hikayede ise bugünün dünyasını görüyor gibiyiz.Kitap 1979'da yayımlanmış olmasına rağmen Rasim Özdenören bugünü görmüş gibi;çarpık ilişkiler, değersizleştirilen gelenekler ve dahası.Kitabın sade ve anlaşılır dilini de atlamamak gerek diye düşünüyorum. Gerçekten Okumaya değer bir kitap.