Puan vermedi·339 syf.····Okunma: 09 Ağustos 2024 10:16 İlk sayfalarda her şey güzelken, dilin değişkenliği ve kitap aşkından bahis olunurken sonradan "dıj güçler", "üst akıl", "bunlar zillet ittifakı", "laiklik elden gidiyeah diyen dayı" şeklinde gelişen düşünceler, sahiden şaşırtıcı idi. O'na göre batıdan gelen her şey günah gibi bir izlenime sebep oldu. Evet, yanlış duymadınız. Goodreads'de bu kitap için yapılan incelemelerden bir tanesinde aynen şöyle bir kısım geçiyor: "Cemil Meriç'in kitaptaki fikirlerinin kahvehanedeki dayının fikirlerinden tek farkı, süslü sözleri ve laf arasına sokuşturduğu önemli isimler. Gerisi aynı lakırdı."
Bu sebepten, gerçekten 100 sf sonra kitap biraz hayal kırıklığı oldu, Atatürk Türkiye'sinde yaşamış bir aydından beklenmeyecek düşünceler okuduk. Yine de keyifli idi. Farklı düşüncelere de açık olmak gerektiğinden şaşırarak keyiflle okuduğum kitaplardandı.
Saygılarımla,