Annelik delilik gerçekten
7/10
·416 syf.··
2024 6. kitabı
Bir anne olarak okumamıştım bu kitabı. Ancak artık bir anne olarak yorumlayabiliyorum. Ve çocuğumun, konu ne olursa olsun “haklı” davasında daima yanında olacağım. Doğrudan sapmadığı, kimseye zararının dokunmadığı her an. Doğruyuda göstermeli tabii. Ana karakteri,yani Palageya; göğsünü her türlü zorluğa germiş,çileler çekmiştir.Emektar,çalışkan ve bir o kadarda yorulmuştur hayattan Palageya.. Yeri gelmiş dövülmüş,ezilmiş,düşmüş.Yeri gelmiş kalkmış,gelişmiş,azmetmiş.Böylesine güçlü,gelişime,değişime açık kadınlara hayranım. Eşi tarafından zulme uğrayan bu kadıncağız ondan kurtulduğunda mutlu olmadım desem yalan olur. Ancak evin sorumluluğu Pavel’e kalması beni umutsuzluğa sürükledi. Çünkü Pavel, annesine saygısızca davranan,hor gören,babasından hallice bir çocuktur. Neyse ki okumak insanı iyileştiriyor. Büyük bir değişime uğrayan Pavel artık sosyalist olmuştur. Fabrikada ezilen,haksızlığa uğrayan bu işçi güruhu okudukça- öğrendikçe haklarını ,baş kaldırıyorlar. Adalet,eşitlik çerçevesinde işlenen bu davalarında sonuna kadar mücadele edeceklerdir. Ana,okumayı bilmezken,okumayı öğrenmeye azmediyor.Öğreniyorda.Oğlunu destekliyor ve artık o da bir devrimcidir. Kitaplar silahları oluveriyor. Kitaplar ilaçları oluveriyor. Okurken biraz yavaş ilerlesede,ne olacak hadi diye kendimi zorladım. Aslında aksın gitsin isterdim ama sanırım bu roman orta dereceli sıkıcı sayılır.Haber vereyim dedim :)
AnaMaksim Gorki · Evrensel Basım Yayın · 201634,4bin okunma
·
25 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.