Puan vermedi·288 syf.··
2024 3. kitabı
Herkese merhaba. Bugün sizlere birazcık zaman geçsede üzerinden sonunda bitirebildiğim bir kitap incelemesinde bulunacağım. Bu kitabı İlber Ortaylı hocamın bir söyleşisine katıldığım gün anı kalması için fuardan almıştım. Ve iyi ki de almışım. Okudukça elimden bırakamadım, bir cümleyi defalarca kez okudum zihnime kazımak istedim. Ve size de okumanızı tavsiye ederim:))) Bu kitap İlber hocaya sorulmak istenen sorular ile sorulara verilen cevaplardan oluşuyor. Açıkçası İlber hocanın sorulara verdiği cevaplar kadar soruların da özenle yazıldığını söyleyebilirim. Ben şahsen olay örgüsü barındırmayan kitap türlerini çok fazla sevemiyorum fakat bu kitap bambaşkaydı bana bu tür kitapların da güzel olabileceğini, kitabın içinde yaşanabileceğini göstermiş oldu. Ben kendi adıma konuşacak olursam düşünce felsefemin temelini bu kitap ile genişletme imkanı elde ettim. Böylesine etkilenebileceğimi düşünmemiştim. Şunu söylemem de yarar var: Anlamak için siz de çaba sarf etmelisiniz. Ve kesinlikle okumak için okumamalısınız, kendinize yararlı olacağına inanarak okumanız emin olun ki size çok daha şey katacaktır. İncelememi; kitaptan da altını çizdiğim ve benimsediğim bir alıntıyı sizle paylaşarak bitiriyorum: "İnsanın yüzü bir kitap gibi okunabilir. İfadeniz bomboşsa da hiçbir şey yaşamadığınız fark edilir. Bundan kurtulmak mümkündür; yaşayın, monotonluktan uzaklaşın, gezin, görün, keşfedin, başkalarıyla ilgilenin, okuyun, sevin.Bunları dolu dolu yapın ki izleri yüzünüze yansısın. Yüzünüz ifadesiz kalmasın." İyi okumalarrınız olsuun efeniiimm:))
Bir Ömür Nasıl Yaşanır?İlber Ortaylı · Kronik Kitap · 202065,3bin okunma
·
20 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.