Puan vermedi·343 syf.··
2024 132. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 11 Ağustos 2024 15:16
“Korkuyla ilgili bir şey söylemem gerek. Yaşamın tek gerçek rakibidir. Yalnızca korku hayatı yenebilir.” Pi belki de birçok çocuğun hayali olabilecek bir yerde büyümüştü; bir hayvanat bahçesinde. Daha doğrusu bu durum babasının hayvanat bahçesi işletmesinin doğal bir sonucuydu. Pi’nin çocukluk anılarının masalsı bir havası vardı. Çeşit çeşit hayvanların içinde oyuncağa bile ihtiyaç duymadan hayaller kurabilir, oyunlar oynayabilirdi. Farklı boyut, renk, özelliklerde bir sürü arkadaş ve sınırsız bir alan. Flamingo, fil, ayı, maymun, papağan… Pi hayvanlarla o kadar içli dışlıydı ki hayallerinde vahşi hayvanları evcilleştirmişti. Ancak bu hayal gücüne sahip Pi bile sınırlarını biliyordu. Hayvanların ne olduğunu, ne gibi özellikler taşıdığını biliyordu. En masum görüneninden en vahşi görünenine kadar hepsinin kendine özgü tehlikeleri vardı. Babasının belki de acımasızca değerlendirilebilecek av- avcı dersinden sonra daha net kavramıştı bunu. Tüm bunları göz önünde bulundurduğumuzda Pi’nin iyi bir çocukluk geçirdiğini söylemek yanlış olmazdı. Çocukluğunu yaşamış, özgür bir insan gibi düşünmüş ve kararlar alabilmişti. Hatta hayvanlara ve dinlere olan ilgisi bu özgürlük sayesinde herhangi bir insandan daha fazlaydı. Bu durum ilerideki mesleğini bile etkileyecekti. Kendi dünyası sorunsuzdu ve Pi mutluydu ama içinde yaşadığı ülke huzursuzdu. Ailesine göre tek bir çare kalmıştı o da Kanada’ya taşınmaktı. O ana kadar basit, anlamlı ve mutlu yaşamış olan Pi’yi zor bir süreç bekliyordu. Hayatta kalmayla, sevgiyle, gerçeklerle yüzleşme ile sınanacaktı. Pi hayvanlarla dolu, onu kendi ülkesinden çok farklı bir ülkeye götürecek olan o gemiye bindikleri sırada bunların hiçbirinin farkında değildi. Fakat Pi zor zamanlarında yalnız olmayacaktı hatta bu zamanların zor olmasının bir sebebi de olacak olan Peter Parker ile bu yolculuğa devam edecekti. Nefret ve sevgi. İki güçlü duygu. Bu iki duygu neye bağlıydı? Bize mi karşıdakine mi? Bir şeyi kötü olduğu halde sevebilir miydik? Kötü olması onun doğasında olsa bile tanık olduğumuz şeyler sevgimizi etkiler miydi? Kötü olan neydi? İyi olan neydi? Her şeyden bağımsız bir şeyi sadece var olduğu için sevmek mümkün müydü? Zekice, vahşi, korkutucu ve umut verici bir hikaye. Keyifli okumalar.
Pi'nin YaşamıYann Martel · İnkılap Kitapevi · 2016723 okunma
·
324 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.