Kitabın başlarında okunması zor gibi gelsede okuması gayet zevkli ve akıcı bir kitap. Tarihi olayların o zaman ki sartlara göre nasıl okunması ve yorumlanması gerektiğini okuyucuya aktarmaya çalışmış değerli hocamız. Özellikle Osmanlı'nın Akdeniz'de neden yeterli sayıda gemisi olmadığını anlatmak için Akdeniz'in su formunu ve akıntı olaylarını anlattığı bölüm çok hoşuma gitti.