Puan vermedi·88 syf.··Beğendi
···Okunma: 14 Ağustos 2024 13:10 Selam. Bu ayın bir diğer okuduğum kitabı Rıfat Ilgaz'ın Yarenlik adlı şiir kitabı oldu.
İçinde 20 adet şiir yer alır. Şiirlerde günlük hayattan kesitlerin yoğunlukla yer verildiğini görürüz. Vatandaşların çektiği sıkıntıları, yaşamdan geriye kalanları, ölümün soğukluğunu, halkın yaşamından arta kalan manzaraları acite etmeden olduğu gibi içtenlikle bizlere aktarır Ilgaz.
Kitabın sonunda yani yaklaşık 40 sayfayı tanıdığımız (keza tanımadıklarım da) vardı yazarlar ve şairlerin Yarenlik kitabına dair düşüncelerine ve Ilgaz'ın şairliğine övgülerin yazıldığı kısa kısa yorumlar yer alıyor.
#kitapalıntıları :
Pencereler bizimdir bu saatte,
uykumuzu işçilere bıraktık
uyandırmayalım erken kalkacakları.
Sahibiyiz bu saatte denizin,
gökyüzünü genişletmek elimizde
çıkmaz yıldızlar sözümüzden.
Herkes yatağından memnun bu saatte,
her zaman ki ziyaretinde ölüler
-düşünmüyoruz onları şimdilik-.
Başka şeyler düşünülür bu saatte,
daha açık bahsedilir yaşamaktan.
Omuzlanınca tabutun
İlk defa kurtuldu ayakların topraktan;
pek muhteşem oldu medreseden çıkışın.
Bir dilim ekmeği çok görenler
yüzüne bakmayanlar sağlığında
dikildiler yol üstüne
Bir selamla ödediler bütün borçlarını...
Üzülme, gelmiyor diye çelenkler peşinden,
mevsimsiz oldu ölümün...
Ne olurdu, bir kış daha bekleseydin,
bahar gelir çiçek açardı...
Ölümün kimseyi sevindirmedi,
atsız arabasız kalktı cenazen.
Zaten alçakgönüllü bir adamdın,
herkesten uzak yaşadın
cami avlusunda.
Ölümün de gürültüsüz olsun.
Küçük işler peşindesin harcadın
altmış üç yılını;
mum sattın, kürek çektin,
kul oldun sonunda bir kapıya.
Çıkarı olduğu halde işinin
kaplarını doldurmadın vaktinde,
sessiz sedasız göçtün aramızdan;
ne ölümün geçti gazeteye,
ne dokuz göbek soyun.
...
Zaten saklayamadı içyüzümüzü
raptiyeyle tutturduğumuz perdeler
sırrımızı bilmeyen kalmadı.
Elim birine değsin,
Isıtayım üşüdüyse
Boşa gitmesin son sıcaklığım!