Kitabın başına roman yazmışlar ama roman diyemem ben okuduğum şeye. Teknik açıdan zayıf. Geniş zamanlı bir cümleden, şimdiki zamanın hikâyesine geçebiliyor cümleler.
Cümlelerin bazen şiirleştirilmeye çalışıldığı yerler vardı. Ben tatmin olmadım bu şiirsel cümlelerden. Daha derinlikli olabilirdi.
Bölümlerin bir kısmı biyografik, bir kısmı ansiklopedik yazılmış. O yüzden roman demek konusunda tereddütlerim var. Roman boyunca Selamsız'daki evinden çıkıp İskele Camii'ne ancak vardı Yaman Dede. Zamanın ayarlarıyla oynamaya çalışırken bozmuş gibi geldi Mustafa Demirci.
Konu aslında çok güzel seçilmiş. Yaman Dede'yi Beşir Ayvazoğlu kaleminden okumayı çok istediğimi hissettim kitap boyunca.