Belki de en büyük özrümüz önyargılarımızdır.
8/10
·240 syf.··
Beğendi
·
2024 2. kitabı
·
31 günde okudu
·
Okunma: 26 Ağustos 2024 16:31
Psikolog kimliği ile tanıdığım Üstün Dökmen'in bu kitabını elime alırken psikolojik konuların işlendiği bir hikaye bekliyordum. Ancak kitap beni bambaşka bir dünyaya sürükledi. Birçok kitapta ve film sektöründe alışık olduğumuz aşklar yerine bu kitapta engelli iki gencin ve iki kelebeğin aşkı ayrı ayrı akıcı bir dille anlatılmış. Hayatla ve insanlarla ilgili sayısız mesajın yer aldığı kitapta her bir cümle kendi başına çok şey anlatıyor. Daha da önemlisi hayatın tam içinden hepimizi ilgilendiren sosyal ve kültürel pek çok konu üzerinde durulmuş. Kitabı okurken kendimizi merkeze alarak dünyada sadece biz varmışız gibi yaşamayı bir yana bırakıp uzun zamandır toplum olarak unuttuğumuz empatiyi ve değerlerimizi yeniden kazanmamız gerektiği hissine kapıldım. Romanda sandalyeye bağımlı olan Gökhan ve Umay'ın kariyerine bakınca hayatta ne çok bahanemiz olduğunu fark ettim. Bir şeyi başarmamamak için kendimize koyduğumuz engeller somut engellerden çok daha güçlüymüş. Öte taraftan kelebek Alaimisemma'nın tüm hayatını Kerman'ı aramaya adaması da beni bir hayli üzdü. Kendine karşı önyargılarını kırsa ve sadece duydukları ile gelecegi hakkında hızlı bir sonuca varmasa belki de iki hikayenin de sonu mutlu bitecekti. Kitabın pek çok yerinde hayatın öngörülemezliği üzerinde dururken Alaimisemma gibi kesin yargılarla hayatı yaşadığımızda sonuç olarak hiç bir şey yaşamadan hayatımız son bulmuş olacaktır. Ancak sanırım yazar tam da bu noktada iki farklı hayatta gösterilen cesaret, yapılan seçimler ve verilen kararlarla yaşantımızda mutluluğu ve mutsuzluğu nasıl inşa ettiğimizi göstermek istemiş. Bir tarafta kusursuz güzellikte iki kelebeğin aşkı diğer tarafta her şeye rağmen aşkına sahip çıkmayı başaran ve sonuçta mutlu olan iki engelli birey. Kitabın kapağında yazıldığı gibi " Belki de en büyük özrümüz önyargılarımızdır." Hem kendimize karşı hem de diğer insanlara ve canlılara karşı. Kitabı okurken hiç zorlanmadım, çok keyif alarak okudum. Kitapla ilgili tek eleştirim ise fazlaca imla ve yazım yanlışının olmasıdır. Bana farklı bir bakış açısı kazandıran yazara teşekkür ediyorum. Okurken huzurlu hissedeceğiniz ve kesinlikle tavsiye ettiğim bir kitap oldu. Keyifli okumalar.....
Kelebekler ve İnsanlarÜstün Dökmen · Remzi Kitabevi · 20161,112 okunma
·
71 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.