·456 syf.··Beğendi
···Okunma: 26 Ağustos 2024 21:20 Kitabı okumadan önce biraz tereddüt ettim okusam mı okumasam mi sayfa sayısının fazlalığından dolayı lakin İngiliz edebiyatının önemli yapıtlarından olduğu ve filmini de izlediğim için okumaya başladım.
Öncelikle kitabın başları biraz sıkıcı geldi bana fazlaca gereksiz ayrıntı, betimleme, rutin olayların tekrarı gibi. Yazar sonradan olayları canlı tutmayı başarıyor ve nedensizce okumak istiyorsunuz.
Aşk romanı gibi anlaşılsa da aslında tam olarak değil. Bu durum Jane Austen'ın aşkı toplumsal bir duygu gözüyle baktığında kaynaklı olabilir, bireyin gözünden bakmıyor ve hatta Elizabeth ve Darcy yalnız kaldıklarında ne konuştukları hakkında hiç bir şey yazılmıyor kitapta...
Keşke ve keşke yazar Darcyin gözünden olaylara değinebilseydi, bunu çok isterdim. O zaman olaylar bi tık farklı olabilirdi.
Kitap sadece aşki değil birinin ön yargısını diğerinin gururuyla aşkın mağlup gelişini anlatıyor. Keyifli okumalar şimdiden ben çok beğendim.