8 yaşında bir kız çocuğunun annesinin küçük kardeşi ela'ya gösterdiğim ilgiyi alakayı kıskanır
Ama onun en yakın arkadaşı Uğur vardır her şey birlikte yaparlar Bir de küçük bir kedimiz var Dino adı
Annesinin en yakın arkadaşı Leyla vardır ve bizim küçük kız bir gün keşke annem Leyla olsun diye bir dilek'te bulunur ve bir gün uyanınca gerçekten artık annesi Leyla'dır babası aynı kişidir
Peki ama herkes sanki annesi Aysel olmamış gibi en baştan beri annesi Leyla'ymış gibi davranır ve bu da bizim kız için daha çok şaşırtıcı olur ve annesini bulmak için her türlü yolu dener
Kızımız annesine ulaşabilecek mi?
Bana karakterimizi Leyla zannediyordum ama yanıldım küçük bir kız ağzından olayları okuyoruz ve kızımızın ismini öğrenemiyoruz bütün kitap boyunca o kadar samimi bizden içten ve insana gülümseten bir dille yazılmış ki anlatamam yaşanan olaylar hepimizin ailesinden komşusunda anneannesi babasından gördüğü olaylar konular ele alınmış
Ve bazen de yazarımız okuyucuya sorular sorup konuya dahil ediyor bu bu benim için başka bir anlamlıydı..
Kitabın sonlarına doğru yaklaşırken hiç insan için burkan üzen bir sondu