Öner

@OnerA
Puan vermedi·372 syf.··
2024 14. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 01 Eylül 2024 17:03
İstanbul'un işgal yıllarında ,İstanbul'da yaşanan rezillikleri aktarmaya çalışmış yazarımız. Kitabın ismi de bu yüzden Sodom ve Gomore yani Lut kavminden bahsediyor. Kitapta yaratılan dünya gerçekliği olan bir dünya maalesef. Ülkemiz işgal altındayken bir grup elitist ve yabancı meraklısı Türk ahalisi ülkemizi işgal eden bu güruhla balodan baloya koşmuştur. Yakup Kadri bu ahaliyi eleştirmek istemiş . Peyami Safa'nın Sözde Kızlar'ı , Aşk-ı Memnu , Mithat Cemal Kuntay'ın Üç İstanbul'u, Esir Şehrin İnsanları vb. kitaplar da bu konu üzerine yazılmış. O dönemin aydınlarını çokça rahatsız eden bir konu olmuş . Lakin ben bu kitabı diğer kitaplara göre oldukça geride buldum. Kitabın en temel sorunu gerçeklikten kopması olmuş . Kitaptaki karakterler öyle saçma duruyor ki insan belli bir zaman sonra sıkılıyor. Kitapta güya iyi karakter Necdet en cibiliyetsiz adam. Leyla karakteri ingiliz hayranı yapmadığı halt kalmamış kitabın sonunda iyi karakter gibi bitiriliyor. Yabancı karakterler zaten dünyanın en aşağılık insanı gibi. Ne kadar kötü bir ortam oluşmuşsa da bir mantığa oturtmak gerekir karakterleri . Anlatılan Balo ortamları , karakterlerin anlatımı falan açıkçası çok yapmacık geldi .Bir de anlat anlat sonu bir yere varmıyor hiçbir hikayenin anlatılıp kalmış . Kitabın büyük bir bölümünde çok sıkıldım. Diyalog üstüne diyalog çoğu bölümde sadece düz anlatım var. Kitabın tek güzel yeri Necdet'in iç dünyasının anlatılması olmuş. Yakup Kadri iyi bir yazar ama bu kitabını tavsiye etmiyorum.
Edebiyat
Sodom ve GomoreYakup Kadri Karaosmanoğlu · Bilgi Yayınevi · 19666,7bin okunma
··
169 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.