ACOTAR dedik fos çıktı
3/10
·540 syf.··
2024 15. kitabı
Öncelikle belirtmeyim ki kitabı beğenmedim. Bunun da bir sürü sebebi var ve hepsine kısa kısa değinmek istiyorum. Karışık gideceğim ayrıca ful spoilerlı olacak, o yüzden eğer benim gibi taş altında yaşayıp okumayı bu zamanlara bıraktıysanız incelememi okumayın. Öncelikle anlatıcı karakter gerçekten zayıftı, güçlü gibi yansıtılması da bir şeyi değiştirmiyor kızın ciddi zihinsel problemleri vardı. Kendiyle sürekli çelişmesi, kendini hiç geliştirmemesi, anlamsız kompleksleriyle boğdu. Okuma yazma öğrenmek yerine vay siz bana köylü dediniz triplerinden çıkamadığı için sondaki görevlerde rhys’in yardımını almak zorunda kaldı bize de okurken sinir krizleri geçirmek düştü. Rhysand tam bir manipülasyon ustası ve sapıktı. Evet doğrudan, dümdüz sapık bir istismarcıydı. O kıyafetlerle her gün kızı ilaçlayıp dans ettirdi bir de üzerine ay ne iyi adam ünvanı aldı, ne kadar da günümüz türkiyesi. Tamlin faciası.. Kendisi kitabın ilk yarısında yeşilçam filmlerindeki ormanda atlayıp zıplayan aşık, son bölümlerde Leyla ile Mecnun’daki Melül karakterine dönüştü. Anladığım kadarıyla asıl erkeğimiz olmaktan şutlanacağı için yazarın harcadığı bir karakter olmuş. Bu da beni çok rahatsız etti. Kitap boyunca o kadar manevi yatırım yaptığı adamın böyle basitçe harcanmasını sunmak okuyucuya saygısızlık bana kalırsa. Bunun yanında Feyre’nin kanser ailesi… tamam sonlarda biraz düzeldi ama ondan önce hepsi dayaklıktı, özellikle de babası bencilliğin tavan yapmış hali olsa gerek. Peki ya o saçma sapan lanet? Aşırı spesifik lanet ne hikmetse tam da Feyre’ye uydu yahu! Komediye bakın :) O lanet uğruna ölen perilere de kimse yas tutmuyor bu arada. İşsiz Voldemort Kraliçe bula bula bu laneti mi uydurmuş? Son kısımlardaki görevler sıkıcı ve inandırıcılıktan uzaktı bana kalırsa. Amarantha’nın Feyre’yi Dağın altına girer girmez öldürmeme sebebi neydi ki? Ne durdurdu onu? Asla mantığıma yatmadı. Gelelim beni en çıldırtan mevzuya. Tamlin’in Feyre’yi lanetin süresinin dolmasına 3 gün kala yollaması! Gerçekten saçımı başımı yoldum bu ne mantıksızlıktır?! Lanet kalksa Feyre’yi kraliçeden koruyacak gücü gayet de vardı; bunu en sonda çok iyi anladık hatta. Ama ne gerizekalılıksa kızı seni seviyorum demesine ramak kala ailesine gönderdi. Açık konuşayım Tamlin’in yerinde olsam ülkemi kurtarmak için ne yapar eder o lafı alırdım. Cidden sinir krizi geçirdim. Sonuç olarak büyük bir hayal kırıklığı oldu benim için. Eğer yaşınız 18’den büyükse beğeneceğinizi sanmam.
Dikenler ve Güller SarayıSarah J. Maas · Dex Kitap · 20166,1bin okunma
·
145 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.