Puan vermedi·424 syf.····Okunma: 05 Eylül 2024 12:13 bazı kısımları -ilk kitaba nazaran- daha zor, sıkılarak okudum. ulrich hakkında eser miktarda görüş-his anlatımı ve betisi vardı. yan karakterlerin üzerinde epey durmuş, tinsellik, paralel-eylem, ülke içi mevzu ve sorunlar, almanya'yı alman olmayanlarla ittifak kurarak kurtarma ve temeldeki her karakterin bunlara bakışını anlatmış. ilkin niteliksiz adamımızı okumak, belki buhranlı belki hoş anlarını izlemek, yan karakterleri okumazdan önce isteğimdir. ekseriyetle çevrede dolananların üzerine betiler yapılmasını okumanın pek tercihim olmamasının yanı sıra moosbrugger'in "niteliğini" hala anlamış sayılmam.
her şey ve hiçbir şey hakkında eserler ve filmler çoğu zaman sevdiğim bir tür olmuştur, bu da onlardan biri. sanıyorum musil üçüncü cildi bitiremeden vefat etmiş, ileriki iki cildi elbet okuyacağım, ilk ikisiyle nasıl benzerlikler ve farklılıklar olduğu bariz biçimde fark edilebilir. bu ciltte biraz proust'luk sezdim. onun üslubuyla farklı, dedikodu yapmıyor, burjuvaziden nadiren bahsediyor fakat iki yazarı da okuyanlar belki ne demek istediğimi anlar.