Sevgili 1000K okuyucuları. Benim ilk incelemem olucak ve şunu söylemek istiyorum. Bu siteyi keşfetmek benim için dönüm noktası oldu. Hepinize sevgiler ve saygılar.
Arkadaşlar kitabı kendi dilimde şu şekilde ifade etmek istiyorum. Bir kitap düşünün savaş üzerine yazılsın ama hiçbir şekilde savaşın içine bizi sokmasın. Savaşı evinde gönderdiği yiğitlerini bekleyen kadınlar üzerinden bakmak gerçekten çok farklı bir deneyimmiş. Cengiz Aytmatov’un okuduğum üçüncü kitabıydı gerçekten Kırgız edebiyatının en önde gelen ismi kendisi, yaptığı bütün işler insanı içinde derin düşüncelere sokuyor. Toprağın insanı iki şekilde kabul edişi benim çok dikkatimi çekti. Toprağa ne ekersen onu biçersin. Toprağa fidan ekersen, ağaç bulursun. Toprağa top gülle fırlatırsan, kan bulursun. Demem o ki kitabı okuduğunuz zaman şunu göreceksiniz savaşlar sadece bir canı almıyor. O canla beraber yaşayan ailesindeki bütün hikayeyi değiştiriyor. Bende yarattığı etki buydu! Umarım okuduktan sonra beğenirsiniz. Vaktinizi ayırdığınız için teşekkürler.