Herkese Merhaba
Bugün sizlere Sultan İpekeşen kaleminden Bedel kitabının yorumu ile geldim
Eylül ayının sıradaki kitabı 2024 yılı basımlı 152 sayfalık bir kitap.🩶
"Lambası yanan ya da yanamayan her evin, her odanın ayrı bir hikâyesi vardır. Kimi tam ortasında yer alır hikayesinin kimi kıyısında köşesinde."
Diyarbakır'ın Eğil ilçesinde yaşayan, servi boylu, kıvır kıvır beline kadar saçları, ela gözleriyle on sekiz yaşında imkânsızlıklara meydan okuyan Maral. Annesi o daha dört-beş yaşlarında iken ölen, babası başka bir kadınla evlenmiş, Maral'ı kendisine ayak bağı olmasın diye de babaannesine bırakmıştı.
“Yaşarken ölünür müydü?”
Üç amcasından en büyüğü olan Reşat Bey diğer kardeşlerine, "Maral artık okula gitmeyecek. Annemiz iyice yaşlandı, babaannesine o bakacak," demesi, babaannesinden başka kimseden ses çıkmaması bunun üzerine daha fazla dayanamayıp bir hışımla karşı çıkan Maral ve amcasının vermiş olduğu tepkisi sert bir tokattı. Maral'a atılan o tokat, onun hayatının ikinci dönüm noktası olacaktı.
“Biliyor musunuz, ben neye kırılsam hep babasızlığıma ağlıyorum.”
Maral'ın yaşadığı bölgede kan davaları halen devam etmekteydi. Kimseye faydası olmayan, sadece hayata veda eden, kocasını kaybeden kadınlar, babasız kalan çocuklar oldukça fazlaydı. Maral'ın ailesi ile bir başka aile arasında da kan davası vardı. Her iki aile arasındaki bu kan davasının sebebi neydi? Kan, kin, öfke devam mı edecek yoksa bu düşmanlık kardeşliğe mi dönecekti? Geçmişin izleri ve günümüzde yaşanan olayların bedelini ödemek zorunda kalanlar kim olacaktı?
“Bedel” biz okurları toplumsal ve kültürel farklılıkların karakterler üzerinden yaşadıkları zorlukları, verdikleri mücadeleleri, kişisel ve toplumsal olarak ödenen bedellerin sonucunda insanların nasıl değiştiğini ve dönüştüğünü gözler önüne sermesi oldukça etkileyiciydi. Karakter tahlilleri, akıcı ve sade dili, içsel duyguların çarpıcı bir dille aktarımı, ders verici, duygulandıran ve düşündürücü bir okuma oldu.
Yazarımızın kalemine sağlık🩶
Kitap ile ilgili düşüncelerinizi yorum bırakabilirsiniz
Okumayı ihmal etmeyin
im t u b i s ʚĭɞ