1. Bir robot, bir insana zarar veremez ya da hareketsiz kalarak bir insanın zarar görmesine izin veremez.
2. Bir robot, Birinci Yasa ile çelişmediği sürece, insanlar tarafından verilen emirlere itaat etmek zorundadır.
3. Bir robot, Birinci ve İkinci Yasa ile çelişmediği sürece, kendi varlığını korumak zorundadır.
Asimov bu yasaları kitabında ideal bir dünya düzeninde anlatmış güzelce ama bu ideal düzende bile çıkan karmaşıklıklara okuyarak şahit olduk. Yapay Zekanın bu denli gelişmesini göze almalı mıyız diye bir düşündürdü yazar. Bu ideal dünyada kurulan kurallar bile aksıyorken bizim dünyamıızda acaba neler olabilir? Asimov gibi yazarları okumayı işte beni böyle düşündürdükleri için çok seviyorum. Bu kitap da bağımsız gibi görülen Aslında bağlantılı birçok hihayeden oluşuyor ve hepsi birbirinden sürükleyici tek nefeste biten cinsten. Kitabı Yaylamda huzur içinde okuyup bitirdim onun da etkisiyle çok sevdim. Başka asimov kitaplarında görüşmek umuduyla..