İlk Martha Wells kitabım oldu. Uzun süredir bilimkurgu açlığı çektiğim için bir kitap-seri arayışındaydım Martha Wells'in kısa roman serisi Katilbot Günlükleri'yle karşılaştım. Kitabın kısa roman olmasını hem sevdim hem sevemedim, sanki bir kitabın ilk yarısıymış gibi hissettim okurken ve olayların çok hızlı ve üstünkörü geçildiğini düşündüm. Okuyucuya olayı anlaması ve sindirmesi için bir zaman bırakmıyormuş gibi geldi. Bu çok kötü bir şey olmasa da karakterleri anlayamadan (ana karakterimiz de dahil) kitap bitti. Olayların aşırı hızlı gerçekleşmesi sebebiyle aslında uzun bir aradan sonra bilimkurguya dönüş kitabımı güzel seçtiğimi düşünüyorum ve seriye kesinlikle devam edeceğim. Seriyi bitirdikten sonra Martha Wells hakkında kesin bir yorumum olur diye düşünüyorum.
Kısa bilimkurgu serisine başlamak isteyenlere tavsiye edebileceğim bir roman oldu.