Hüseyin Rahmi Günpınar’dan okuduğum ikinci kitap olan Cadı'ya bayıldım. Kitabın akışı, okurken sürekli merakta bırakıyor ve olaylar zinciri sizi içine çekiyor. Kısaca konusuna gelirsek, Fikriye Hanım eşini yeni kaybetmiş çocuklu bir kadındır ve dayısının evine yerleşmiştir. Dayısının eşi Emine Hanım, onu sık sık yeni bir evliliğe razı etmeye çalışıp çöpçatanlara haber göndermektedir. Fikriye Hanım için en ideal eş adayı, yalıda yaşlı annesiyle ve iki çocuğuyla beraber yaşayan Naşit Nafi Efendi’dir. Fakat bu ideal eş adayının hakkında çıkan bir söylenti vardır: Naşit Nafi Efendi’nin ilk eşi olan Binnaz Hanım ölmesine rağmen akşamları eve gelip, Naşit Nafi Efendi’nin evlendiği kadınları boğmaya çalışmaktadır. Fikriye Hanım’ın kulağına gelen bu söylentiyle, beyefendinin eski eşi olan Şükriye Hanım’ın evine gidip hikayeyi ondan dinlerler. Cadı olayının aslı gerçek midir, yoksa bunlar sadece yalıya ulaşamayan diğer kadınların çıkardığı dedikodulardan mı ibarettir?
Kitapta dönemin kadın-erkek ilişkileri, özellikle kadının toplumdaki yeri ve bilim dünyasına dair diyaloglar da vardı. Yazarın kadınlar hakkında olan görüşlerinden bir puan kırarak 9 verdim.
Keyifli okumalar dilerim.