Kurtuluş mu? Kaçış mı?
10/10
·142 syf.··
Beğendi
·
2024 11. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 08 Eylül 2024 21:18
Sevgili Kanat Güner kitabın yayınından 13 ay sonra altın vuruş yaparak canına kıydı. Kitabında "Sahneye girmem gereken yeri ayarlayamadım ama çıkmam gereken yeri biliyorum " diyerek aslında tavrını ortaya koymuştu. Kitap amacına ulaştı mı bilmiyorum. Ama benim için çok özel bir noktaya yerleşti. Mor ve Ötesi'nden Harun Tekin Kanat'ın kitabından ve intiharından etkilenerek 'Canlı Yayın' adlı şarkısını çıkardı. Harun'un bir kaç yorumunu buraya bırakıyorum. "Bunun içinde edebi bir yan da var; bu kız anlatmak istediği şeyi ifade etmenin yolu olarak ölümü seçti sanki..." "Kanat'ın trajedisi şurada galiba: Kendi bağımlılığıyla ilgili çok berrak bir bilince sahip. Ve bir yandan da bu bilinci yansıtırken, bir yandan da bağımlılığından vazgeçemiyor." "Düşünüyorum da, eğer tanışmış olsaydım böyle bir şarkı yazabilir miydim, ondan emin değilim. Mesafe, olaya biraz büyü katıyor. " Eroin etkisinde, hiç ayık olarak yazmadığı kitabı hakkında 1997 yılında ki röportajında Eroinin sevgilisi olduğunu söyleyip yaptığı şu yorumla beni benden almıştır "Herkesin zaman zaman böyle ilişkileri olmuştur. Birlikte olmak istiyorsun ama birlikte olduğun zaman her şey çok kötü oluyor." Bazen ilişkilerin de uyuşturucu gibi etki edebildiğini, sevgisizliğin bir uyuşturucu yoksunluğu gibi baş gösterdiğini, ve insanın bu harmanlıktan kurtulmak için kendini daha fazla ateşe atıp sevgisizliğin ne kadar tehlikeli olabileceğini kendince çok güzel gösterdi. Hayatı gibi bu kısacık ama yine hayatı gibi dopdolu bu kitapta kendinize derin anlamlar çıkarabileceğiniz bir sürü yaşanmışlık var. Harun Tekin'in dediği gibi " ah yazık bu kız eroinden gitti " diyerek kestirip atabileceğimiz bir konu değil. Kendisi bir tıp öğrencisiydi ve eroin kullandığında yaşayabileceği her şeyin bilincindeydi. Bazen insan uçurumdan düştüğünü fark ettiğinde "nasıl" değil de "kim" diye sormalı kendine. Düştün mü? İtildin mi? İstesek de istemesek de hepimiz başkalarının ellerinde yoğuruluyoruz. Kısa ama bir çok hayata derinden dokunmuş bir kitap. Üzerine Daha çok şey var ama daha fazla uzatmadan Mor ve Ötesi'nin Kanat için yazdığı şarkının sözleri ile bitiriyorum; Gördüm ben, gördüm ben, gördüm Sen gitmeden önceki son sesini Gördüm ben, gördüm Uyumadan söyledim ki kendime "Bu sözcükler var sadece elimde Benim elimde Git, bunlardan kurtul mümkünse Git, ağla bir başka yüzle" "Yeter" dedim içimdeki sahte işkence sesine Senin için ve sadece senindi anım Sorma lütfen, sorma bana "Ne kadar içtensin?" diye Haykırdıkça gözlerinle Utanırım olmaya Bir sen vardın, ben vardım Biz vardık, her birimiz vardık Biz mi seçtik mahvolmayı Yok olmayı böyle? Anlamsız sözcükler, gündem dışı sözler gerekmez şimdi Biri bilmeli, biri görmeli olup biteni Eksik kaldı kapalı anlatımlarım artık Biri gitmeli, zehir birer birer alır Alır düşleri, alır gerçekleri, alır her şeyi Ve sizler, ve onlar, ve ötekiler hiç hissetmez mi Canlı yayındaki yitmeyi?
Yeraltı Edebiyatı
Eroin GüncesiKanat Güner · Stüdyo İmge · 20011,698 okunma
·
135 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.