Kitap benim için oldukça akıcıydı. Okuduğum ilk sayfalarda kendimi kitaba kaptıramadım ancak kendimi bir anda olayların içinde buldum ve sonrası kendiliğinden aktı. Kitap hayatıma yeni bi kelime kazandırdı bu da kitabın ismi olan "Amok Koşucusu". Amok binevi cinnet ve disosiyatif bir kişilik bozukluğu halidir. Kişi yaptığı ve yapacağı şeylerin farkında değildir ve genellikle şiddet içeren bir eylemdir. Kitapda aslında yıllarca hiçliğin içinde sıradan, monoton bir hayat yaşayan karakterimiz kendini bir anda uğruna canını vereceği bir sır sahibi oluyor ve bunun ardına olaylar gerçekleşiyor. Stefan Zweig' in de intihar sonucu yaşamına son vermesi manidar.