10/10
·144 syf.··
Beğendi
·
2024 34. kitabı
Ali bey'in Düyün-i umumiye müfettişi olarak 1885-1888 yılları arasında çıktığı istanbul-bağdat-Hindistan yolculuğunun notlarını anlatıyor. Resmen o döneme götürüyor. Özellikle urfadan Fırat Nehri ile Diyarbakır'a oradan Dicle Nehri üzerinden bağdat a yolculuğuna hayran olduğum. Cok ayrıntılı anlatmış bu yolculugu . Gördüğü yerleri kültürel, ekonomik, coğrafi ve tarihi anlamda inceliyor keşke tüm Turkiyeyi dolassaydı. Halkın cahilliğini ön plana cıkarıyor. Kendisi o dönemin aydın turklerinden. Halk cinlere vs inanırken Kendisi barametre aleti sayesinde rüzgarın şiddetini tahmin ediyor. Dedikleri cıkınca Ali beye buyucü gibi bakıp fal baktırmak isteyenleri bahsediyor kitabı çok beğendim. İstanbul-sakız adası-Antakya -Antep-urfa-Siverek Diyarbakır- Mardin-sırnak-musul-bağdat-Hindistan 'ı 1886 yılında ziyaret etmek istiyorsanız bu kitabi okuyun
Seyahat JurnaliÂli Bey · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2019978 okunma
·
108 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.