En Çok Satan Yazar Olmak Boşuna Değil...
"Ve sen sevgili okuyucu: benimle bu yolculuğa çıktığın için teşekkürler. Umarım Celeana'nın geçmişine göz atmaktan keyif almışsındır ve umarım Cam Şato'daki maceralarından da keyif alırsın!"
demiş Sarah. Evet, göz atmak mı?! Bu geçmiş YALNIZCA bir göz atmak ise ileride olabilecekleri düşünemiyorum!
Çok şanslı olduğum bir şey de şu oldu ki beni takip edenler bilir, önce yanlışlıkla Cam Şato'yu almıştım ve okumaya başlamıştım. Daha sonra Suikastçının Hançeri'ni sipariş edip beklemeye karar verdim. Cam Şato'yu 36.sayfaya kadar okumuştum. Ve onu biraz okumuş olmam aşırı iyi olmuş. Endovier'e gitmiş olduğunu bildiğimden ve bir yıl boyunca hapis kaldığını bildiğimden dolayı Suikastçının Hançeri'ni okurken sürekli bir sorgulama ve düşünme sürecindeydim. Bu çok iyi oldu beni bütün karakterlere ve olaylara daha sıkı bağladı. Çok şanslıydım böyle olmasından dolayı. Okumayı düşünen varsa şaka etmiyorum önce benim gibi yapsın.
Bu kadar karakterle beraber düşünebildiğim, olayları ve olabilecekleri detaylıca tahmin etmeye çalışıp karakterin yerine düğümleri çözümlemeye çalışacağım, sürekli karakter ile aynı soruları sorup aynı cevapları verebileceğim, her bir anın stresini ve heyecanını karakter ile aynı hissedeceğimi bilseydim buna şaşırırdım. Ama şimdi çok mantıklı geliyor. Okumak isteyenler her bir cümleyi anlayıp yaşayarak okuduğuna emin olsun çünkü bu serideki kelimeleri ziyan ederseniz pişman olursunuz.
Kendim de bir yazar adayı (inşallah) olarak bütün detaylara dikkat ettim. Acele etmeden sindirerek okudum. Neden bu kadın yıllarca en çok satan olmuştu? Neden bu seri bir efsaneydi ve her yerde birinci oluyordu? Öğrenmem gerekiyordu. Kendi kendime notlarımı çıkardım. Seri boyunca da çıkarmaya devam edeceğim. Burada da paylaşıyorum bazılarını zaten. Neyse, Sarah tam manasıyla her şeyi yaşayarak bize yaşatmış. Kurgu zaten harika, anlatımda boş edebiyat veya sakız gibi uzatmalar yok her kelimesi bir detay, sürekli olacaklar hakkında sanki kendi hayatınızmış gibi oturup düşünüyorsunuz yani bu aktarımı çok iyi yapıyor, karakterlerin hatalarını da görüp bunlar da insan diyor ve bu faniliği hissediyorsunuz, haritasını çok iyi kullanmış ve okurken her bir yer ismini gördükçe gidip haritayı kontrol etmezseniz bir çok şey çok anlamsız olacaktır o derece kendi dünyasını yaşatmış, yüz ifadelerinin hikayeye kattığı derinlik ve gerçekçilik de çok etkileyiciydi, tabiki olmazsa olmaz olan o şaşırtıcı ve sizi kendinizden geçirtici beklenmedik olaylar...
Ve düşünün, ASIL hikayeye henüz daha GİRİŞ bile YAPMADIK!
Sarah J. Maas