Acımayı öğrenmişti. (Sayfa: 158)
Puan vermedi·158 syf.··
2024 18. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 18 Eylül 2024 14:42
Herkese selamlar, Reşat Nuri Güntekin’in güzel bir eseriyle karşınızdayım. Çalıkuşu eserinde Feride’nin hayatını anlatan yazarımız, bu sefer de Zehra’nın hayatını merkeze alarak aslında bize çok önemli mesajlar veriyor. Kitap kendini okutuyor. Ben zevkle okudum. Biraz da içeriğine değinmek istiyorum. Zehra bir kasabada öğretmenlik yapan (başöğretmen) genç bir hanımefendi olarak karşımıza çıkıyor. Kurallara sıkı sıkıya bağlı olan öğretmenimiz herhangi bir kural ihlaline çok sert tepki koyuyor, buradan kendisinde “acıma duygusunun” eksik olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü özel durumlarda da bu ihlallere çok sert davranıyor. Bunu babasının kendilerine yaşattığı durumlardan öğrendiğini söyleyelim şimdilik. Babası ölüm döşeğindeyken Zehra’yla son kez görüşmeyi istiyor ama Zehra başta gitmek istemiyor, gittiğindeyse iş işten geçmiş oluyor. Daha sonra Zehra, babasının hatıra defterini bulup okumaya başlıyor. Mürşit Efendi –Zehra’nın babası-; ülkemizdeki memurluk durumlarını, ne zorluklarla mücadele ettiğini, ailesi için nelere katlandığını anlatıyor. Ayrıca karısı ve kaynanasının kendisini nasıl uçuruma sürüklediğini, Zehra’nın ablası Feriha’ya neler yaptıklarını ve Feriha’nın ölümüne sebep olan şeylerin neler olduğunu anlatıyor. Sonundaysa ilkokul arkadaşı bir mebustan Zehra’yı kurtarmasını istiyor. Kendisini bugünlere getirenin aslında babası olduğunu Zehra bu satırlardan sonra öğreniyor. Veeeee bu andan sonra tek eksiği olan acıma duygusunu buluyor. Babasının cenazesinin yanına giderek ağlamaya başlıyor. Kitabın verdiği derslere şöyle kısaca değinmek istiyorum. İlk olarak ülkemizde namusuyla çalışmanın zorlukları kitapta açıkça verilmiştir. İnsanların iyi yüzlerine fazla güvenmememiz gerektiği, iyi gibi görünen insanların aslında diğer yüzünde kötülük yattığını bir kez daha öğrenmiş oldum. Son olarak insanlara ön yargılı davranmamam gerektiğini zaten biliyorum ama bu kitap bana bunu biraz daha açıkladı. Benim yazacaklarım bu kadar; herkese bol kitaplı, kahveli/çaylı günler diliyorum.
1000Kitap
AcımakReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 202151,7bin okunma
··
1.576 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hangi yılda yazılırsa yazılsın insanların kaç yüzü olduğunu bilemediğimiz bir eser anladığım kadarıyla. Emeklerinize sağlık.
Ahmet Yusuf İcik
Gönderi Sahibi
Teşekkürler hanımefendi