Yavru kuşum Jane, her zaman hatırlayacağım seni
10/10
·626 syf.··
Beğendi
·
2024 2. kitabı
Herkese merhaba Harika bir romanla buradayım yine. Bu sefer İngiltere'nin bir semtinden çıktım geldim. Daha önce Rusya, Fransa , İtalya gibi ülkelerden yazarlarla gelirdim buraya ama bu sefer İngiltere'den daha demin çıkıp geldim. Şimdi çıkıp gitsem İngiltere'ye, tasvir edilen semti gözüm kapalı gezerim diye düşünüyorum. Normalde klasik eserler okurum vaktimi onlara ayırırım ancak bazen sürekli bilgi dolu kitaplardan ya da hep aynı yazarı okumaktan uzaklaşmak gerekiyor. Ben de öyle yapmak istedim ve Jane Eyre ile tanıştım. Ah Jane, yavru kuşum benim kıyamam onaa Şimdi öksüz ve yetim bir çocuğun hikayesiyle bizi karşılıyor kitap. Çok fazla hüzün içeriyor. İnsan doğuştan bahtsız olunca hiçbir işi rast gitmiyor. Bu kadar mı talihsiz olur. Şimdi kitaba başlıyorum Konu dediğim gibi öksüz ve yetim bir kız çocuğunun yaşamı. Anne babası öldükten sonra dayısı evine alıyor ancak o da birkaç yıl sonra ölüyor bu sefer de gaddar kötü bir yengenin ve yeğenlerin elinde kalıyor. Gördüğü muameleyi insan düşmanına bile sergilemez. Bazen yüreğim dayanmıyordu bu sevgisizliğe. En sonunda yengesi onu bir yurda yazıyor. yurt da ne yurt. Geldiği yerden de kötü. Önceleri böyle kötü gidiyor. Yemekleri konakladıkları yerin konumu olsun her açıdan insanı üzüyor işte. Her neyse Jane orada iyi olmaya çalışıyor dersini çalışıyor öğrenmeye çalışıyor vs. Oradayken bir arkadaş ediniyor ama o arkadaş da vefat ediyor. O kız ölünce sevdiğim birini kaybetmiş kadar çok üzülmüştümmm. Derken yıllar böyle gidiyor ve 8 yıl yurtta kalıyor. 6 yıl öğrenci, 2 yılda öğretmen olarak görev alıyor. En sonunda artık yaşamın kollarına atılmalıyım diye iş başvurusunda bulunuyor ve o yurttan ayrılıyor Şimdi burada hikaye yetişkinlik dönemine ait. Bir malikanede mürebbiye ( bakıcı öğretmen) olarak işe başlıyor. Evde birkaç hizmetli ve bunlardan biri de yaşlı ancak iyi birisi. Bu malikanede gerçekten mutlu günler geçiriyor ta ki ev sahibi gelene kadar. Aslında önceden karşılaşıyorlar bir yürüyüş yolunda. Ev sahibi olduğunu bilmiyor Jane. O gün işte başlıyor hikayeleri. Sevgi onları kader ortağı yapıyor ancak kabul edemiyorlar ikisi de o beni sevmez diye düşünüyor. Neyse ki ta ki o büyük kararı verdikten sonra (spoiler olur diye demiyorum) o günden sonra Jane mutlu geçirdiği o birkaç yıl zehir oluyor ve o evden kaçıyor. Kaçıl olarak gittiği yerde insanların kalbi taştan olsa gerek. ilk birkaç gün insanlar çeyrek ekmek bile vermiyorlar. Parasız, pulsuz, yurtsuz insanı kim görse içi acır. Her neyse derken bir evin kapısına varıyor ve kitabın son kısımları bu evden itibaren oluşmaya başlıyor. Hiç akrabası yokken oradaki evde durumlar değişiyor. O malikaneden ayrıldıktan 1 yıl sonra tekrar geri dönüp merak ettiği şeyleri sormak istiyor ve hikaye biraz daha sürüyor ve mutlu sonla bitiyor. Çok şükür mutlu bitiyor yarabbim kahrımdan öleceğim sandım. O kadar derinden üzüyordu ki birkaç gün okumaya ara verdim. Mutlu bitmeseydi yakardım kesin kitabı Dünyadan uzlaşmak, uzaklara gitmek istiyorsanızzz bu kitap size göre. Mutlaka okuyun bence en azından bu kitabı bir film gibi izlemiş olursunuzzz. filmi düşleriniz süsleyecek üstelik. Okuyacaklara keyifli okumalar dilerim
Alıntı
Jane EyreCharlotte Brontë · Can Yayınları · 202042,2bin okunma
··
96 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.