1/10
·316 syf.··
2024 28. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 21 Eylül 2024 23:40
Kitabı neredeyse yarıladım. Eğer kapağında Tess Gerritsen'ın övgüsü olmasaydı 50'nci sayfadan sonra asla devam etmezdim. Çok bir şey kalmadığı için bitireceğim. Amatörce yazılmış çok kötü bir kitap. Uzun zamandır böyle kabiliyetsiz bir yazara denk gelmemiştim. Çeviriyle alakalı olduğunu pek zannetmiyorum ama diğer türlü de Gerritsen bu kitabı nasıl beğendi, hiç anlamadım. Bitince fikrim değişirse incelemeyi güncellerim. -spoiler içeren güncelleme- Her şeyiyle o kadar kötü bir kitap ki kötülemeye neresinden başlasam bilemiyorum. Bir elin parmağını geçmeyecek sayıda karakterlerle (şüpheli sayısı 3 bile değil diyeyim) bir bebek kaçırma vakası. Buna polisiye demeye dilim varmıyor. Hangi polisiye kitapta ilahi anlatıcı kitabın ilk yarısında suçlunun kendisinin monologlarında bile suçlu olduğunu sezdirmezken kitabın ortasında, evet kitabın ortasında, suçluyu pat diye açıklar? İyi bir kitap olsaydı suçluyu ne zaman öğrendiğimizin önemi olmazdı. Tünel romanını hatırladım, orada katili daha ilk sayfadan öğreniyoruz ama kitabı sonuna kadar merakla okumuştum. Anlatımın ve diyalogların berbat olması yetmezmiş gibi kurgusu da komik derecede basit. İnandırıcılıktan uzak. Dandik. Bir baba düşünün, şirketini batmaktan kurtarmak için paraya ihtiyacı var ve bunun için aklına gelen plan şu: çok iyi tanımadığı bir adamla iş birliği yapıp kendi çocuğunu kaçırtıp kayınbabasından fidye istesin. Bu baba eğer bir sosyopat olsaydı ve çocuğu da dahil kimseyi umursamasaydı ben bu hikâyeyi yine yutardım belki. Ama hem kendi elleriyle bir yabancıya teslim ettiği çocuğu için endileşeleniyor, hem gözünün önünde başka bir kadınla oynaşmasına rağmen karısını da çok önemsiyor. Gelelim annemize. Suçlu o olmadığı halde ona kirli bir geçmiş inşa etmekle uğraşmış yazar. Bu kısımlar neye hizmet ediyor, orası da muamma. Okura zaten suçlunun kim olduğunu kitabın yarısına gelmeden söylemişsin, başka bir şüpheliyi kimin için yaratıyorsun? Kaldı ki karakterin psikolojik durumunu irdelediğin kısımlarda da batırmışsın. Psikolojik sorunları olan bir karakteri işleyeceksen öncesinde bununla ilgili sağlam bir araştırma yaparsın. Ama bana göre sen, psikiyatrik hastaları bir tarafa bırakalım, normal bir insanı bile anlamaktan ve anlatmaktan, insan doğasını çözümlemekten aciz bir yazarsın. Her bir karakteri tutarsız, anlam verilemeyen kişilikte olan, olay örgüsü de kalite gözetmeden basit romanlar okuyan bir ortaokul öğrencisinin bile ilgisini çekmeyecek kadar kadar vasat, bomboş bir kitap işte. Yazılmak için yazılmış. Benim bu kitapla ilgili en büyük hayal kırıklığım Tess Gerritsen'ın övgüsü oldu. Beğenilerine itibar edebileceğim bir yazar diye düşünürdüm ama bundan sonra kapağında Tess Gerritsen'ın yorumunun olduğu bir kitaba denk gelirsem okumak için iki defa düşünürüm.
Yan Evin SırrıShari Lapena · Doğan Kitap · 2017624 okunma
·
118 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.