Derin bir boşluk hissi hüküm sürüyor içimde. Sanıyorum kalbimin ve kitaplığımın başucu kitabı hep bu olacak. Yerini alacak kadar kalitelisinin olduğunu sanmıyorum. Sonsuz sayfası olsa, sonsuza kadar okurdum. Ağlayacağım. Yeri geldi kahkaha, yeri geldi ağlama krizleri yaşattı bana. Tabii sinir krizlerini de es geçmeyelim:) Her sayfası her alıntısı öyle değerli ki... Uzunca bir süre bu etkinin sağladığı kasvetli hâlden kurtulamayacağım sanırım. Sindire sindire okumak, bir çırpıda okumaktan iyidir her zaman. Yazarın da dediği gibi, ''Yüz kitabı öylesine okumaktansa, tek bir kitabı derinlemesine öğrenmenin çok daha iyi olacağına inanıyorum.'' Kesinlikle o tek kitap; bu kitap! Bu 700 sayfa bana birçok kitabın toplaşıp da ancak sağlayabileceği kültürel birikimi, felsefi şöleni, edebi hazzı, dil bilgisini, genelgeçer tabular hakkındaki saçmalıkları, ''Hakikat yüzünden ölmeyelim diye var sanat.'' sözündeki asıl sanatın ne olduğunu gösteren yegâne şey oldu. Bir ara kendimi fazla kaptırıp Yunanca'ya başlayacaktım hahaha:D Velhasıl kalbimi fethetti... Fazlası ile...
Donna TarttGizli Tarih
Gizli TarihDonna Tartt · Pegasus Yayınları · 20182,928 okunma