kitaba başlamadan kurgu bir aydınlanma romanı okuyacağımı sandım sonra kitabın başında gerçek olduğunu okudum ve bu beni inanılmaz heyecanlandırdı,büyüledi,içinde bulunduğumuz bu maddesel dünyaya dair umut verdi.ama sonra merakıma yenik düştüm ve arattım Google’dan gerçek mi diye.maalesef gerçek olmadığını öğrendim yıllar sonra yazar Aborjinlerin kendisine tepki göstermesi nedeni ile gerçek olmadığını itiraf etmiş.yıkıldım ya.eee kurguysa hiç anlamı kalmadı ki.beni gerçek olması büyülemişti.bilmemek gerçekten mutluluktur bazen.keşke aratmasaydım da kitap bittiğinde insanın özünü keşfetme mucizesi hayatıma dokunsaydı.