Beyaz Gemi Yorumum;
7/10
·168 syf.··
2024 44. kitabı
·
12 saatte okudu
·
Okunma: 27 Eylül 2024 21:38
Yıllar önce okulda kitap sınavı olacağız diye aldığım bir kitaptı. Nasip kısmet işte daha yeni okuyup bitirdim, kaç kez okumaya başlayıp yarım bırakmıştım. Bu sefer azmettim bitirdim şükür. Sonunu böyle beklemiyordum şaşkınım. Açıkçası bir çocuğun köydeki zorlu yaşantısını anlatırken hayali dünyasına değinerek hem iyiliği hem de kötülüğü okumuş olduk. Yeri geldi kızıyorsun yeri geliyor üzülüyorsun. Yeri geliyor adeta kitabın içine girip kötü karakteri dövmek geliyor içinden. Kitap gittikçe hüzünleniyor çıkmaz bir hale geliyor. Görünüşte çocuk kitabı gibi gözükse de hiç de çocuk kitabı değildi. Bilakis yetişkin kitabı ve anlamak bile zorlayıcıydı. -Spoiler- Nedennn nedennnn? Çocuk neden intihar etti?? Küçük çocuğumun ismini bile öğrenemedik oysa. Neden öldü? Gerçekten o kadar üzüldüm ki! Kitap bitti ben şokum. Ardından saatler geçti ve birden kitabın sonu geldi aklıma ve ağlamaya başladım. Çocuğun çektikleri, zorlukları derken artık dayanamayıp tüm bunlara hayallerine koştu, koşarken kendini kaybetti. Aslında çocuk tüm bunların içinde kaybolmuştu. Hayattaki en büyük zorluk; kaybolmuş benliğini aramaktır. Kitabın sonu beni üzdüğü için böyle bir puan verdim.
1000Kitap
Beyaz GemiCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202387,5bin okunma
·
38 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.