·112 syf.····Okunma: 03 Ekim 2024 17:55 Ünlü Japon şair Başo kendisinden önce yasamış şairlerin yaşadıkları, şiirler yazdıkları yerleri görmek üzere kuzeye doğru yola çıkıyor ortaya japon edebiyatı için kült sayılan bu eser çıkıyor. Fakat şöyle bir sorunumuz var evet japonları severiz, sayarız ancak ben edo dönemini bilmiyorum seyahatnamede adı geçen şair arkadaşları tanımıyorum, şiirlerini hiç duymadım. Dolayısıyla bana öyle çok geçmedi kitap. Haa üstad başo gitti gezdi güzel yerler gördü, yer yer duygulandı ağladı, dağın eteklerinde bir şiir de kendisi patlattı,kimi zaman mezar ziyareti yaptı ,açan çiçekleri gördü o ayrı ona diyecek sözüm yok ama dediğim gibi bende bir karşılığı yok.