Köy enstitülerinin kuruluşunu ve kapatılmasını çok iyi bir şekilde konu alan yanı zamanda 2. Dünya savaşı sırasında sonrasında Türkiye nin durumunu basitçe anlatıp çok iyi bir özeti olan kitabı kapattığımda yine derin düşünceler düşündürten kısa öz ve basit anlatımıyla ağız tadında bir yapıt