Puan vermedi·136 syf.··
2024 11. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 24 Eylül 2024 23:13
Size bugün öyle güzel bir kitapla geldim ki bu güzellik sizi pozitif edecek, mutluluk verecek bir güzellik değil, bilakis sizi rahatsız edecek, bunun gerçek olmamasını dileyeceksiniz ama onu çoktan gerçekleşmiş bir olay olarak tarihe geçmiş olarak okuyacaksınız. Konuya geçmeden önce kitabımız İthaki Yayınlarının basımıyla Japon Klasikleri olarak on dördüncü sırada yer alıyor. Dr.Takaşi Nagai'nin kendi kaleminden II.Dünya savaşı sırasında ABD'nin Japonya'ya attığı nükleer bombalar; Hiroşima ve Nagasaki buralarda yaşanılan dramları okuyoruz. Kitabımız aslına bakarsanız, akıcı mı akıcı amma velakin yaşananların gerçek oluşundan olacak ki hikaye okuru acıya boğuyor. Kitabı okumaya başladığım anlarda daha ilk sayfalarda anladım ki bu bir akademik kitap değil bu kitap yaşanılanları birebir yaşayan yazarın kendi yaşadıklarını bize anlatmasını okuyoruz. Bakınız bu kitap öyle bir kitap ki acıyı en derininden yaşıyorsunuz, yazarın yaşanılanları tüm gerçekliğiyle kağıda dökmesi ve bu yaşanılanların gelecekte tarihe geçeceğini vurgulaması üzerine okura bu söylenilenler yetiyor diye düşünürken bize verdiği tavsiyeleriyle ve kimi zaman insanoğuluna söylemleriyle resmen okuduklarınız boğazınızda bir yumru oluşturuyor.Bu okuduğum ikinci Japon Klasiği olsa da her ikisinde de gördüğüm şey malum olay yaşandıktan sonra yazarın dikkat çektiği şeyin toplumun nasıl bireyciliğe dönüştüğüdür. Siz şuan ne okuyorsunuz bilmiyorum ama Nagasaki'nin Çanları'nı keyifle okumayacağınız zorlu bir okuma sizi bekliyor ve tabii ki kitap önerisi... | Çevirmen: Esmanur Yiğit & Esranur Yiğit | | Kapak İllüstrasyon: Kiyoçika Kobayaşi |
Nagasaki’nin ÇanlarıTakaşi Nagai · İthaki Yayınları · 20222,186 okunma
·
70 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.