Eski gelenekte hanımların dul kalması diye bir şey mümkün değildi. Belli bir süresi vardır onun ve sonrasında mutlaka evlendirilirler.
Onu da bir tehdit olarak gördüğü için falan değil. İslam hukukuna da uygundur. Bugünkü gibi, dul kadın mefhumu hiç yoktur. Çünkü kadının ekonomik özgürlüğü yoktur.