·335 syf.····Okunma: 08 Ekim 2024 07:27 · “İnsanlara hiçbir şey verme en iyisi mi al onlardan. İlla bir şey vereceksen de sadaka ver ama onun için de dilenmelerini bekle.” Dedi kahin Zerdüşte.
Zerdüşt insanlığa gönderilen bir çağırıydı, bir üstinsan, bir gelecek, bir peygamber. Tüm insanlığa sesleniyordu, iyiyi ve kötüyü anlatmak istiyordu, ancak insanlar onu anlayabilecek bilişe sahip değillerdi, zerdüşt topladı onları seslendi anlattı çocuğa anlatır gibi ama insanlar anlamıyordu gerçek mutluluğu. “Eğer uçmayı öğrenemiyorsanız, daha hızlı düşmeyi öğrenin diyor.” Bir yerden çıkamıyorsanız daha çok batın! Zerdüşt kendisini mağarasına kapatmak istedi, orda hayvanlarıyla yaşamak istedi, eşek bile daha iyi anlıyordu onu çünkü, yılanı ve kartalı. Zerdüşt anlatıyordu anlatıyordu ama acaba gerçekten anlaşılmak mı istiyordu? Yardımcı olmak mı? Yoksa “üstinsan” olarak kendini ilan etmek mi? Böyle söyledi zerdüşt.