Bu şehzadelerin küçük olması bir şey ifade etmez; çünkü küçük olmalarına rağmen tahta çıkabiliyorlar. Monarşilerde bebek bile tahta çıkabilir. Bir naib olur, devleti o idare eder. Sultan IV. Murad devrinde isyan eden Yeniçeriler, 'Yaşasın Sultan Kasım' diye bağırıyorlardı. Şehzade Kasım çok küçüktü ve padişaha 'seni değil kardeşini sultan olarak tanıyoruz' demeye getiriyorlardı.