İyi de çocuğun günahı ne laaan!
Bu şehzadelerin küçük olması bir şey ifade etmez; çünkü küçük olmalarına rağmen tahta çıkabiliyorlar. Monar­şilerde bebek bile tahta çıkabilir. Bir naib olur, devleti o idare eder. Sultan IV. Murad devrinde isyan eden Ye­niçeriler, 'Yaşasın Sultan Kasım' diye bağırıyorlardı. Şehzade Kasım çok küçüktü ve padişaha 'seni değil kar­deşini sultan olarak tanıyoruz' deme­ye getiriyorlardı.
Sayfa 193 - Kronik Yayınları·Kitabı okudu
Tarih
·
30 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Osmanlı'da yaşayan bir padişah kadını olsaydım çocuğum erkek doğmasın diye dua edecektim. Şimdi ise çocuğum kız doğmasın diye dua ediyorum. ...🥀