7/10
·631 syf.··
2017 42. kitabı
Falih Rıfkı'nın Atatürkle olan anılarını görmek ve o devrin birçok olayına tanık olan bu yazarın yazdıklarını merak ettiğim için okudum.Yazar bence olayları muhtelif yerlerde tarafsız yansıtmamıştır.Olayların fiziki halleri gerçeği yansıtırken bazen yazarın kendi yorumları gerçeklikten sapmaktadır.Çoğu yerde denk gelmiş olduğum etiketleme sorununu da yazarımız aşamamıştır. Yabancı subaylardan ve kendi arkadaşlarından yaptığı alıntılar faydalı olmuştur.Ayrıca lisan üzerine yazmış oldukları da başarılıdır.Şahsi anıları da dönemin koşullarını bize yansıtmaktadır.Atatürkü diğer birçok yazardan farklı olarak daha yakınından ele alması kitabı nitelikli kılmaktadır.
ÇankayaFalih Rıfkı Atay · Pozitif Yayınları · 20215bin okunma
18 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.