Alzheimer, Parkinson gibi hastalıklarda beyinde istenmeyen protein birikimlerinden ve bunları normalde temizleyen şaperon aracılı otofajiden bahsedilir. Yıllarca süren sürekli yeme alışkanlığı ve yaşlanma süreci otofaji sisteminin etkinliğini azaltarak bu protein birikimlerinin artmasına neden olur. Bu durumda yaşlandıkça uzun açlık periyotlarına, özellikle öğleden sonra başlayan açlıklara başlamanın hücre temizliği için gerekliliği ortada. Hatta yapabilen kişiler bu periyotları ayda birkaç güne uzatarak bu temizlik sürecini destekleyebilir.
Bu sebeple açlığı sadece kilo verme odaklı ele almamalıyız. Arada aç kalarak vücudun kendi kendini yenilemesi için fırsat yaratmalıyız. Bu sayede eski hücreler yerine yenileri üretilir ve vücut tazelenir.