Puan vermedi·288 syf.··
2024 12. kitabı
Yazardan okuduğum ikinci kitaptı. Kitabı orta düzeyde beğendim. Dili akıcıydı çok rahatlıkla anlanabilecek ve okunabilecek tarzdaydı. Olay örgüsü,mekan tasvirleri, dedektiflik ve yabancı kültüre ait özellikler(bireysel olma)çok güzel yansıtılmıştı. Olayın yaşandığı yer hakkında fikir sahibi olunabiliyor. Kitapta insan okurken katil kim sorusunu merak ediyordu. Kitap okumaya yeni başlayan insanlar rahatlıkla okuyabilir. Tamamen olaylar üzerine kurulduğu için kitapta anlamadığınız bir yer olmuyor ve çok hızlı bir şekilde okunuyor. Eleştiri olarak da yazar bir türlü ana olaya girememesi oldu. Ve bu da bazen zamanlar kitabı okurken insanı sıktı. Bundan sonrası spoiler:) İlk olarak kitabın sonunda katilin doktor olmasına şaşırdım. Daha doğrusu katilin doktor olabileceğini düşünmemiştim. Katili ya babası ya da enişteleri olarak tahmin ettim. Aile üyeleri arasındaki rekabet ortamı para sevdası birbirlerine karşı bağlılığın olmaması bunları çok güzel bir şekilde anlatmış yazar. Doktorun para için birilerini öldürmesi gerçekten yani insanın para için her şeyi yapabileceğini gösteriyor. Ayrıca kitaptaki kadın karakteri herkesin beğenmesi ve ona aşık olması da bence abartı gibiydi. Bir insan dört dörtlük olamaz. Yazarın daha önceki kitabı (10 kişiydiler) daha iyiydi bence. Doktor, cinayeti çok güzel planlamıştı. O trenden ceseti atması , trenin hareket saati denk getirmesi güzeldi. Gerçek Martine'nin ortaya çıkmasıyla doktorun planları bozuldu.
16.50 TreniAgatha Christie · Altın Kitaplar · 20185,8bin okunma
·
34 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.