Algernon'a Çiçekler i henüz bitirdim. Ben gerçekten bu kitaptan bu kadar etkileneceğimi, Charlielerin gözlerinden bakmanın üzerimde oluşturacağı ağırlığı kitaba başlarken düşünmemiştim. Zihin engelli bireyleri ve yaşadıklarını yakınen bilmeme rağmen birinci kişi bakış açısından yazılmış bir kitap bir tokat gibi geldi zaman zaman.
Spoiler vermemek adına çok fazla yazmak istemiyorum. Zeka seviyesine bağlı olmaksızın insanın her zaman insan değeri göreceği bir dünya mümkün mü bilmiyorum. Fakat tümüyle de elimiz kolumuz bağlı degil, tutumlarımız sandığımızdan çok daha fazla insan üzerinde etkili. Algernon'a Çiçekler bunu tekrar hatırlatan bir kitap.