·202 syf.··Beğendi
···Okunma: 26 Ekim 2024 00:00 Kitap tam bir bilim kurgu klasiği. Oldukça enteresan bir distopya. Kitapların yasaklandığı, düşüncenin sansürlendiği ve toplumun bireysel sorgulamadan uzaklaştırıldığı bir dünya. İlginçtir ki bu dünyada itfaiyeciler söndürmek için değil yakmakla görevli. Kitaplar yasak! Kahramanımız Montag ise bu karanlık dünyayı belki de aydınlatabilecek tek kişi. Öyle ki bahsi geçen dünyada bireysel özgürlük yok, düşünmek riskli, bilgiye erişmek yasak ve her birey birer makineden farksız. Kesinlikle yazıldığı dönemin çok ötesinde bir eser. Ayrıca yazarın korkunç derecede bir öngörüye sahip olduğu fikrindeyim. Distopya kitapları ilginizi çekiyorsa kesinlikle okunmalı. 1984 gibi, Cesur Yeni Dünya gibi bu kitabı da severek okudum. Alıntılar müthişti. Kitabın dili oldukça sade. Birkaç bilimsel terim dışında takılacak bir şey yok. Son olarak kitabın adı neden "Fahrenheit 451" diye soracak olursanız, kağıdın yandığı ısı derecesi bu. Yani çevirirsek 232,7 santigrat derece.