THEO'YU SEÇMEK KİTAP İNCELEMESİ
6/10
·336 syf.··
2024 35. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 27 Ekim 2024 15:12
Öncelikle şunu söyleyeyim ki bu kitabı gerçekten beğendim. Hatta ilk başlarda 10 puan vermeyi falan düşünüyordum çünkü okunması çok akıcıydı ve yaratılan distopik-uzaylı evren güzeldi. Karakterleri de sevmiştim ve bu kitapta seri olarak büyük bir potansiyel bekliyordum amaa..... Önce konusundan bahsedeyim kısaca; kahramanımız Jade uzaylılar tarafından kaçırılır ve kendisini bir anda Clecenia isimli bir gezegende bulur. Bu gezegende yaşayanlar görünüş ve yaşayışları bakımından dünyalılara benzerler ve erkekleri de son derece yakışıklıdır. Jade'in de dünyaya geri gelmek için bir yol bulması, bu yolu bulana kadar da hayatını sürdüreceği bir yere ihtiyacı vardır. Ama Clecenia'ya yaşayabilmesi için yerine getirmesi gereken şart; Clecenia'lı erkelerden seçtiği herhangi biriyle evlenmek ve bu evliliği 3 ay boyunca sürdürmektir. Seçtiği erkek ise diğer kahramanımız Theo. Görünüşü nedeniyle insanların kendisine karşı hep önyargı ve korkuyla yaklaştığı, özgüvensizliğin ve küçük Emrah'çılığın vücut bulmuş hali. Ama seksi bir vücut bulmuş hali e böylece Jade ile birlirlerini buluyorlar. Karakterleri sevdim. Jade gerizekalılar gibi davranmıyordu davransa da çok gözüme batmıyordu davranışları. Theo'da özgüvensiz ve küçük Emrah tavırlarına rağmen iyi bir baş karakterdi. İnsanların ona karşı davranışlarına çok üzülüyordum ve Jade gibi kendisini olduğu gibi kabul eden biriyle karşılaşmasına sevindim. Aralarındaki ilişki de çok tatlıydı bence. Birbirlerine aşık olmalarını çok hızlı buldum, evet birbirlerine karşı çekilmeleri ve aralarındaki sahneler güzeldi ama aşık olmak için çok acele ettiler bence. Yine de ilişkileri çok tatlıydı. Theo'nun öpüşmeyi öğrenme sahneleri falan çok şirindi bence:) Yaratılan evren de güzeldi bence ve benim kitapta potansiyel görmemin sebebi de aslında buydu. Ben seri olacağını öğrenince galaksiler arası savaşlar olacağını, Jade'in de bu savaşta büyük bir rol oynayacağını falan düşünmüştüm ama sadece hafif distopyayla harmanlanmış bir uzaylı-kaçırılma-zorunlu evlilik romantizmiymiş bu:((( Romantizmi evet çok severim ve bu kitapta da yerli yerindeydi ama seriyi daha güzel bir hale evirmen mümkünken neden bu kadar sıradan yaptın ki sevgili yazar:( Bence bu kitapta işlenecek daha çok konu vardı. Farklı bir gezegen ve farklı türler iç içe yaşıyorlar. Belli ki aralarında anlaşmazlıklar da var ve onlara ittifak kurmak için sebepler verebilirdin. Ben daha detaylı olacağını düşünmüştüm hatta kızın hep bahsettiği teyzesinin de bu gezegende bir yerlerde olabileceği aklıma gelmişti karşılaşmaları falan ama hayal kırıklığı oldu benim için. Kitapta verilen mesajları, Clecania da kadına verilen değeri okumak güzeldi bence. Arada bir erkeklerin haksızlığa uğradığını düşündüm ama hallerinden memnunlardı o yüzden pek takılmadım. Ama kadınlar da bu kadar değere rağmen biraz haksızlığa uğruyordı bence, birey olarak yani. Kendi seçim hakları lafta olmasına rağmen bunu uygulayabilecek cesaretleri yok. Bağlanmamak için çocuklarından ayrı yaşıyorlar ve her 3 ayda bir yeni bir evlilik:(( nasıl desem yani yazarla ters düştüğümüz yerler de oldu ama çoğunlukla beğendim bu kısımları. Ama ama şunu söyleyeyim ki bu evrendeki erkeklerin yüzde 90'ı sözde kadına değer veriliyorken onlara karşı davranışları iğrençti.. özellikle de Xoris blöğkkk yani. Bu da sanırım erkeklerin yüzde 90'ında evrensel olarak doğuştan yüklenen bir özellik:") Kitabın yazım dili de güzeldi bence. Çok akıcı ilerliyordu sadece yazarımız gizli özneyi çok fazla kullanıyordu shhdhshahd 'başını omzuna yasladı' kim başını kimin omzuna yasladı??? Bunu anlamak için birkaç paragraf daha okuyup sonra tekrar başa dönmem gerekiyordu shhsgd. Devam kitaplarını okur muyum sanmam. Ben detaylı bir fantastik bekliyordum ama beklentilerimi karşılamadı. Yine de siz bir şans vermelisiniz bence.
1000k
Theo'yu SeçmekVictoria Aveline · Pukka Yayınları · 2024966 okunma
·
395 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. ❤❤❤
Teşekkür ederim, umarım faydalı olmuştur.💜💜