Yalnızlığın en güzel ifadesi çekilen özlemin en duygusal anlatım şekli ''Hasrettinden Prangalar Eskittim'' olmalı.
Şiirin ana teması hasrettir. Ahmed Arif, sevdiğine olan derin özlemini "Hasretinden prangalar eskittim" diyerek anlatır. Burada, hasretin bir tür esaret olduğu ve zamanla bu esaretin yıprattığı dile getirilir. Pranga ise; hem fiziksel hem duygusal esareti simgeliyor.
Ahmet Arif'in gibi aşık olduğu ve uğruna şiirler yazdığı kadın ise ;Platonik Aşkı Leyla Erbil'dir. O'na yazdığı mektuplar,Leylim Leylim adıyla bir kitapta Erbil ve Arif'in oğlunun izniyle Arif öldükten sonra yayınlanır...
''Bir ben uyumadım,
Kaç leylim bahar
Hasretinden prangalar eskittim..''