Franco
Kitabın yazarının anti-frankist olduğunu söylemek hatalı olmaz. Anektodların geneli Franco’nun ne kadar kötü biri olduğunu kanıtlama çabasından ibaret. Herhangi bir olumlu alıntıda ise ‘dense de aslında öyle değil’, ‘oysa ki bu gerçekliği yansıtmamaktadır’ şeklinde tamamen yazarın kendi dünya görüşünü yansıtan yorumlar kitabı bilimsel ve objektif bir eser olmaktan çok bir propaganda kitabı haline getirmiş ne yazık ki. Ki yazarın bir Alman üniversitesinde akademisyenlik yapıyor olması da manidar olmuş. Ama bu yorumlara aldırmadan devam ettiğiniz takdirde kitap güzel bir anlatıya sahip ve ayrıca kaynakları gayet çeşitli olduğu için dönem hakkında iyi kötü bir tablo oluşturmuş.