·416 syf.····Okunma: 13 Ekim 2013 00:00 Muhtemelen Beat Kuşağı hayranlarını, özellikle de Jack Kerouac’ı sevenleri çok kızdıracağım, ama nihayet Beat Kuşağı’nın bu ikonik kitabını okuma şansı buldum ve tam anlamıyla nefret ettim. 1940’ların sonlarında kaybolmuş bir neslin zihniyetini ve duygularını yansıttığını anlıyorum, ancak edebi değer açısından ona pek bir paha biçemiyorum. Kerouac’ın bu kitabı yaklaşık bir ay süren uzun bir oturmada yazmasına şaşmamalı; çünkü ana karakteri (Sal adlı, kendisinden fazlasıyla izler taşıyan bir karakter) Amerika Birleşik Devletleri’nde birkaç seyahate çıkıp macera arayışına ve arkadaşı Neal’in peşine düştüğünde olanları tekrar eden bir anlatımdan ibaret. Neal’in birçok çocuğunu terk etmesi, kısa süreli ilişkileri, uyuşturucu ve içki düşkünlüğü onu o neslin bir klişesi yapıyor ama benim açımdan oldukça itici bir karakter haline de dönüştürüyor. Kesinlikle benim zevkime hitap etmiyor. Belki Dennis Hopper’ın filmini izlemek isterim; daha eğlenceli olabilir.