Habil ve Kabil
10/10
·644 syf.··
2024 43. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 05 Kasım 2024 23:27
Kötülük senin kapının önünde yatıyor sen istersen onu yenebilirsin... Cennetin Doğusu, 19. Yüzyılın sonu 20. Yüzyılın başlarındaki Amerika'da geçiyor. Kitapla ilgili beni en çok şaşırtan şey hikayenin gerçekten yaşanmış bir hikaye olması John Steinbeck'in kendi dedelerinin hayat hikayesi olmasıydı. Kitaptaki Samuel Hamilton yazarın dedesi, Olive Hamilton ise annesiymiş. Bunu öğrenince karakterler gözümde daha farklı bir yer edindiler. Adam Trask annesini küçük yaşta kaybedince babası hizmetçi için para vermek istemediğinden yeni bir evlilik yaptı, bu evlilikten Charles adında bir oğlu oluyor. Charles ve Adam her ne kadar birbirlerini sevse de Charles babasının Adam'ı daha fazla sevdiğini düşünerek, ki öyle, abisiyle kendini bir mücadele içinde bulur. Adam çekimser olur her seferinde Charles'ı korur. bu onların babasının ölümüyle son bulur gibi olsa da Charles asıl ihanetini yapar ve Adam bunu çok uzun bir zaman sonra öğrenir. Adam ve Charles'ın yaşadıkları mücadeleyi Adam'ın çocukları da yaşar. Yani bir Habil ile Kabil hikayesi. Ama tabii ki farklarla. Çünkü buradaki Kabiller kardeşlerine karşı sevgi dolular. Ama bu sevgi kıskançlıklarıni bastirmaya yeterli olmuyor . Kitabın kötü karakteri Cathy, Adam'ın çocuklarının annesidir. İçinde anlamsız bir kötülük var. Kendine binlerce iyiliği dokunmuş insanları bile çekinmeden harcayıp öldüren biridir. Anne babasına ve kendi çocuklarına karşı bile merhameti olmayan acimazsiz biridir. İçindeki bu kötülüğün sebebi ise herkesin yapamacik iyi olduğunu düşünmesi, herkes kötü aslında ama iyiymiş numarası yapıyor ona göre . Ve bu iyilikler onun midesini bulandırır. Her ne kadar kızdığım bir karakter olsa da hikâyesi en ilgimi çeken kişiydi. En çok onun hikayesini okumayı sevdim. Kitaptaki karakterlerin hepsinin hayatına tek tek değinmiş. En köşede duran karakterin bile hikayesini anlatıyor. Hepsi birbirinden ilgi çekici ve güzel hikayelerdi. Hepimiz Hz. Adem'in çocuklarıyız. Kabil, Habil'in kendisine karşı bir tercih olmasını çok içerlemiş kıskanmıştı. Kıskançlığı onu kardeş katili yapmıştı. Bizler Habil'in değil Kabil'in çocuklarıyız. İnsanoğlunun bu kadar vahşi acımasız ve bazılarının da merhametli olması bundandi. Kabil'de bunlar vardı. Habil ölmeden haset kıskançlık ve nefret doluydu. Habil'i öldürdükten sonra acı ve pişmanlık duydu. Peki Tanrı Habil'e davrandığı gibi Kabil'e de aynı şekilde davransaydi n'olurdu? Belki Kabil Habil'i öldürmeyecekti ve insanoğlunun kaderi yeniden yazılacaktı. Kitapla ilgili o kadar yoğun duygular içerisindeyim ki herkese tavsiye etmeden duramıyorum. O kadar güzel bir kitaptı ki son zamanlarda beni bu kadar etkileyen, içime bu kadar işleyen, bazen canımı yakan bir kitap okumamıştım. Hatta bir ara okumak istemedim bitirmek istemedim çünkü. "Timşel" bu kelimenin sonunda beni hüzne boğacağın bilemedim. Her yönüyle muhteşem bir kitaptı benim için. Herkese kesinlikle önerebileceğim bir kitap. Ben çok beğendim. Zaten anlamışsınızdır:) ve bence bu kitabın hak ettiği değeri gördüğünü sanmıyorum. Cennetin Doğusu, son zamanlarda abartilan birçok kitaptan daha iyi bir kitap kesinlikle elinizin altında varsa almayı düşünüyorsanız, okuyun mutlaka. KEYİFLİ OKUMALAR
1000k
Cennetin DoğusuJohn Steinbeck · İletişim Yayınevi · 202411,5bin okunma
·
154 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.