İbni Sina'yı sadece hekim kimliğiyle biliyorken bu kitap sayesinde felsefeci tarafını, 57 yıllık yaşamını nasıl dolu dolu geçirdiğini (Hayatın genişliği, uzunluğundan daha önemlidir sözüne en iyi örnek kendisi), 1000 yıl öncesinde neleri keşfedip tedavi olarak uyguladığına büyük saygı duydum, hayranlık duydum ve örnek alacağım birisi oldu. Kendisi hakkında daha çok bilgi edineceğim. Tıp alanına kattıkları ayrı felsefe alanına kattıkları ayrı ayrı konuşulacak şeyler. Dünya çapında saygıyla anılan, ders kitaplarında okutulan, birçok ülkede heykeli bulunan İbni Sina ülkemizde genelde etnik kökeniyle söz konusu oluyor keşke bunun yerine insanlığa kattıklarına odaklanabilsek.
"Sevmeyerek bakan, fena görür "